Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke producten kan ik via de webshop kopen?

  2. In welke verpakkingshoeveelheden kan ik koffie kopen? 

  3. Op welke wijze zet ik de ideale kop koffie? 

  4. Waarom is Peeze koffie zo kort houdbaar? 

  5. Waarom maakt Peeze gebruik van ‘zachte’ koffieverpakkingen? 

  6. Waarom zit er een ventiel in de koffieverpakking? 

  7. Welke betaalmogelijkheden zijn er? 

  8. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten? 

  9. Kan ik mijn bestelling retourneren?

  10. Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Staat uw vraag er niet bij? Stel deze dan aan ons via info@peeze.nl.

1. Welke producten kan ik via de webshop kopen?
Via de website kunt u koffie, thee, chocolademelk en bijproducten bestellen. Hierbij kunt u denken aan siropen, design lepeltjes en smaakvolle zoetwaren pakketjes. Servies (glazen, kop en schotels) verkopen we vanwege het hoge risico op breuk/beschadigingen niet meer via onze online webshop. Mist u andere items in onze webshop, stuur ons dan een mail via info@peeze.nl of neem telefonisch contact met ons op via (31) 026 – 362 24 22.

2. In welke verpakkingshoeveelheden kan ik koffie kopen?
U kunt koffie kopen in verpakkingen van 250 gram en 1 kilogram. Per product staat gespecificeerd welke hoeveelheden beschikbaar zijn. Wij raden aan om de nog niet gebruikte koffie in de verpakking te laten zitten en af te sluiten. Voor een optimaal behoud van versheid en smaak kunt u de koffie het beste in de koelkast bewaren.

3. Op welke wijze zet ik de ideale kop koffie?
Er zijn verschillende zetmethodes om koffie te maken. Welke het meest geschikt is, is afhankelijk van uw situatie en budget. Uiteraard kunt u Peeze koffie in bijna alle zetmethodes gebruiken.

Espressomachine: Er komen steeds meer betaalbare espresso-apparaten op de markt. Onderscheid is te maken in volautomaten, waarbij de machine de koffie maalt, de juiste dosering bepaalt en de koffie zet via een aantal voorinstellingen. En handmatige machines waarbij u door middel van gemalen espressokoffie zelf de dosering en doorlooptijd bepaalt. Voor een espresso-apparaat zijn alle espressomelanges geschikt. Bij de melanges vindt u de juiste dosering terug. Uiteraard is dit een richtlijn en kunt u de dosering naar eigen smaak aanpassen.

Filterapparaat: Hiervoor zijn alle filterkoffies geschikt. Bij de melanges vindt u de juiste dosering terug. Uiteraard is dit een richtlijn en kun je de dosering naar eigen smaak aanpassen. Heeft u specifieke vragen over dit onderwerp dan kunt u deze altijd aan ons stellen.

4.  Waarom is Peeze koffie zo kort houdbaar?
Bij Peeze kiezen we ervoor om een ’Tenminste Houdbaar Tot’-datum aan te houden van ongeveer een half jaar, afhankelijk van het soort koffie. De verpakkingsmethode en de kwaliteit van het materiaal, gecombineerd met de hoge kwaliteit van onze koffie, zouden een veel langere THT toestaan welke vergelijkbaar is met andere merken koffie. Alhoewel koffie in principe jarenlang houdbaar is, verdwijnen na de door ons gekozen THT-datum steeds meer van de aroma's en zal de kwaliteit langzaam achteruitgaan. Daarom houden wij een THT-datum aan waarop de koffie nog steeds de perfecte kwaliteit heeft waar wij als Peeze volledig achter kunnen staan.

5. Waarom maakt Peeze gebruik van ‘zachte’ koffieverpakkingen?
Peeze koffie wordt niet gevacumeerd, daarom voelt de verpakking zacht aan. Om de koffie langer houdbaar en de aroma's optimaal te houden, verwijderen veel fabrikanten de zuurstof uit de verpakking. Zuurstof zorgt er namelijk voor dat koffie oxideert. Nadeel van vacumeren is dat ook een deel van de aroma’s met de zuurstof uit de koffie verdwijnt. Daarom kiezen wij ervoor CO2 toe te voegen. Zo wordt ook de zuurstof verdreven, zonder dat de aroma’s verloren gaan.

6. Waarom zit er een ventiel in de koffieverpakking?
Het verouderingsproces bij koffie begint al op het moment dat er na het branden zuurstof bij de koffie komt. Om deze contacttijd zo kort mogelijk te houden wordt onze koffie zo snel mogelijk na het branden verpakt. Na het branden komen er uit de koffie altijd nog wat CO2-gassen vrij. Om ervoor te zorgen dat deze gassen de verpakking kunnen verlaten zit er een eenwegsventiel in. Dit betekent dat gassen wel de verpakking kunnen verlaten. maar dat er geen zuurstof de verpakking meer in kan.

7. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
U kunt uw bestelling betalen via een overschrijving op onze ING-rekening of via een online betaling met iDeal.
Wanneer u kiest voor vooraf overmaken, kunt u de betaling richten aan bankrekeningnummer: NLINGB0000824099 t.n.v. Koffiebranderij G. Peeze BV. Het vermelden van de besteldatum in combinatie met uw bankgegevens is voldoende. Heeft u onder een andere naam besteld dan de naam waar de rekening op staat vermeld? Vermeld dan ook de naam die u heeft gebruikt bij uw bestelling.

8. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij verzenden uw bestelling zodra uw betaling bij ons binnen is. Wij streven ernaar om uw bestelling zo spoedig mogelijk te versturen. U kunt bij uw bestelling aangeven wanneer u deze wilt ontvangen. Uw bestelling wordt afgeleverd door DHL. Tijdens het bestelproces kunt u precies zien welke kosten aan de door u gekozen betaal- en verzendwijze verbonden zijn voordat u de bestelling daadwerkelijk aan ons doorgeeft.

9. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Indien u niet tevreden bent met de bestelde producten heeft u 7 werkdagen de mogelijkheid de producten te retourneren. Uiteraard geldt dat producten alleen worden teruggenomen indien ze in een onbeschadigde en ongeopende verpakking aan ons worden geretourneerd. Voor de precieze voorwaarden kunt u de leveringsvoorwaarden op deze site raadplegen.

10. Bezorgen jullie ook in het buitenland?
Helaas is het momenteel niet mogelijk om te bestellen als u in het buitenland woont.